الحوثی: آمریکا و اشغالگران مسئول انتشار کرونا در یمن هستند  
کد خبر: 3885968
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

الحوثی: آمریکا و اشغالگران مسئول انتشار کرونا در یمن هستند  

رئیس شورای عالی انقلاب یمن مسئولیت شیوع بیماری کرونا در این کشور را برعهده آمریکا و کشورهای اشغالگر دانست.  

به گزارش ایکنا به نقل از «المیادین»، «محمدعلی الحوثی»، رئیس شورای عالی انقلاب یمن، در صنعا تأکید کرد: کشورهای متجاوز از روی عمد تدابیر پیشگیرانه و هیچ گونه اقدامات اورژانسی یا قرنطینه را برای مقابله با ویروس کرونا در مناطق تحت اشغال خود اتخاذ نمی‌کنند.
 
وی در چند مرتبه توئیت، مسئولیت ابتلای یمنی‌ها به بیماری کرونا را برعهده کشورهای اشغالگر دانست و گفت: این اشغالگران هستند که بر مسیرهای هوایی و گذرگاه‌های دریایی و زمینی تسلط دارند و می‌توانند از ورود کرونا جلوگیری کنند اما هیچ گونه اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام نمی‌دهند.
 
الحوثی افزود: کشورهای متجاوز آمریکا، عربستان سعودی، امارات و هم‌پیمانان آنها از ورود افراد مشکوک به کشورهایشان جلوگیری کرده و تدابیر شدیدی برای شهروندان خود اتخاذ کرده‌اند. پس به چه دلیل اکنون به چهار پرواز اجازه فرود به یمن را داده‌اند آن هم در زمانی که همه پروازها در اغلب کشورهای جهان متوقف شده است؟
 
الحوثی ادامه داد: اجازه فرود این هواپیماها در یمن با 1000 مسافر، حقه کثیفی از سوی متجاوزان آمریکایی ـ سعودی ـ اماراتی و هم‌پیمانان آنها است. در حالی که این متجاوزان از زمان آغاز تجاوز به یمن تنها اجازه فرود یک هواپیما در هفته را می‌دادند و گاهی نیز یک ماه می‌گذشت اما حتی یک هواپیمای یمنی اجازه فرود پیدا نمی‌کرد.
 
وی ابراز کرد: من اکنون قاتل واقعی ملت یمن را نشان می‌دهم و می‌گویم که کرونا ساخته دست آمریکاست و کسی که ملت یمن را با سلاح به قتل می‌رساند در کشتن آنها با هزینه‌های کمتر تردیدی نمی‌کند.
 
یادآور می‌شود، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در صنعا دیروز در سخنانی گفت: دولت مستعفی که کنترل فرودگاه‌های «عدن» و «سیئون» (در جنوب یمن) را در اختیار دارد تعداد پرواز‌ها از مصر و اردن را به 5 پرواز افزایش داده است در حالی که این اقدام با توجه به شیوع کرونا در سراسر جهان، بسیار خطرناک است.
 
الحاضری هشدار داد: اقدامات خودسرانه دولت مستعفی منصور هادی در مقابله با کرونا عواقب وخیمی خواهد داشت و منجر به فاجعه بزرگی خواهد شد که هیچ کس نه شمال و نه در جنوب یمن از آن مستثنا نخواهد بود.
 
انتهای پیام
captcha